Kerststal 2017

STERREN STRALEN OVERAL !!

Bij helder weer zie je ze ‘s avonds aan het firmament. Maar ook in onze samenleving spreken we van STERREN als mensen ergens in uitblinken.

Wie is volgens jou een STER?

Is dat bijvoorbeeld een poster of een sportman/vrouw, een geleerde of arts? Misschien vind je je vader of moeder wel een ster of de kleine Tijn die met zijn nagellak actie miljoenen wist binnen te halen voor het Rode Kruis. Kortom, we bepalen voor onszelf wie we een ster binden, iemand die boven het maaiveld uitsteekt.

Eén ding is echter zeker, de talenten om zich te kunnen onderscheiden hebben ze ontvangen van die ene grote STER, wiens geboorte wij in deze tijd vieren.

In het eerste tafereel zien we sterren van gisteren en vandaag op weg naar hem om hem te eren en te bedanken voor de talenten die zij mochten ontvangen.

De drie “koningen”

Ook de drie “koningen”, wijzen, magiërs, sterrenkundigen waren sterren op hun vakgebied.

Juist omdat zij kennis hadden van de astrologie volgden zij die bijzondere Ster die hen naar de stal zou brengen.

Daar vonden zij het kind dat al bij zijn geboorte het licht van de wereld genoemd zou worden. Een licht dat in de wereld zou stralen als sterren aan de hemel.

Dat kind moesten en zouden zij eer gaan brengen en overladen met geschenken.